ForestRidge

Aliquando et insanire iucundum est

onsdag, november 02, 2005

Framåt (?)...... marrrrrsch

Läser artiklar och bloggar från socialdemokraternas partikongress i Malmö och inser direkt varför jag aldrig skulle kunna ansluta mig till ett politiskt parti, utan att raskt hamna i opposition och onåd.

En av de begåvningar jag saknar är att rätta in mig i ett led, och marschera i takt mot ett av andra förutbestämt mål.

I morse, på väg till jobbet mötte jag en svart katt.

Nu är jag fullkomligt medveten om att den socialdemokratiska partistyrelsen bestämt att svarta katter inte förekommer i Sverige, och i en motvillig kompromiss med kongressombuden gått med på att det finns några enstaka katter med en svag gråton.
Vilket mottagits av kongressombuden som en stor framgång.

Trots detta, och fullkomligt medveten om att jag blir betraktad som en reaktionär bakåtsträvare och svartmålare av Sverige, precis som Alf Svensson blev för åratal sedan när han dristade sig till att antyda att bidragsfusk förekommer, så envisas jag ändå med att framhärda att

Katt-jäveln är svart !!
Basta.

I förhoppning om att den socialdemokratiska partistyrelsen redan inom något decennium kan tänkas medge att sådana faktiskt finns.