ForestRidge

Aliquando et insanire iucundum est

onsdag, januari 10, 2007

4 sanna - 1 falskt

Läser stadigt Stationsvakt och då skall man tydligen känna sig "uppgiftad" emellanåt.

Om jag förstått saken rätt kommer "uppgiften" ursprungligen från Bloggvärldsbloggen.

Nåväl, här 5 lite udda saker, varav en är falsk.

1. Jag är dubbad till Riddare av Svartisen (Norges näst största glaciär).

2. Jag kör en Honda Goldwing, direktimporterad från USA.

3. Jag är medlem i en kinesisk bowling-klubb.

4. Jag har kört på Prinsessan Caroline (Monaco) i en liftkö i Meribel.

5. Jag har simmat från USA till Mexico, och tillbaka.

Rätt svar om ett tag.


FACIT:

Det är bara Stationsvakten som svarat, vilket förmodligen beror på att han är den enda som läser denna blogg.

Det skulle ju då vara lättare för mig att förmedla facit när jag ser dig i centrum,
men det går väl lika bra så här antar jag:

1. SANT. Efter ett jobb i Bodö blev jag bjuden på en båttur till Svartisen, söder om Bodö. Där fick jag klättra upp på glaciären. Då jag kommit upp väntade en viking med ett svärd i ena handen, och ett dricksglas med Löytens, kylt med mångtusenårig is från glaciären. Där blev jag dubbad till riddare av Svartisen, och har ett diplom som bevisar den saken.

2. SANT. En silver-metallic Guldvinge. "Direktimporterad för eget bruk" som det så poetiskt står i registreringsbeviset.

3. SANT. (sorry,Johnny). Kai Tak Bowling Club. Licensnummer 144157.
Det beror på att:
1/ Jag har bott och arbetat i Hongkong (efter 1997 kinesiskt. Jag har också varit där tidigare, som engelsk kronkoloni).
2/ Jag gilla att bowla.
3/ Vid näst senaste besöket fann jag en bowlinghall (62 banor + 4 som är avskilda för slutna sällskap. Sveriges största hall, VM-hallen i Malmö, har, om jag minns rätt, 44 banor).
4/ Bäst som jag bowlade kom det fram en lite kinesgubbe och frågade om jag inte kunde tänka mig att spela för deras klubb. (Sedermera lärde jag mig att "gubben" hette Chung Pak)
5/ Jag svarade : Visst. OK. Men jag får det nog lite långt till träningskvällarna.
Sedan dess har jag varit medlem, och håller fortfarande kontakt med dem via mail.

4. FALSKT. Visserligen har jag kört mycket utför på skidor, och varit i Meribel flera gånger. Men kört över Caroline, NIX. Men får man tro skvallerpressen så är det så många andra som gjort det, så det kanske inte är någon direkt förlust. :-)

5. SANT. Jag, och ett annat pucko, en styrman från Sandviken, gick på öronen i det våta i hamnen i Brownsville, USA, och simmade över till motsatta stranden, en mexikansk stad som (om jag minns rätt) heter Matamoros.
Då ingen av de mexikanska damerna visade något som helst intresse av två halvfulla vikingar i badbrallor, kajkade vi tillbaka samma väg. Rio Grande tur o retur alltså.

1 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

3- kinesiska bowlingen.

3:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home