ForestRidge

Aliquando et insanire iucundum est

onsdag, april 11, 2007

Upprörd? Vem? Jag?

"Ibland måste man vara expert för att inte begripa något" lär Hjalmar Söderberg ha sagt någon gång.

Jag är inte ens expert, men har ändå kolossalt svårt att begripa upprördheten kring Folkpartiets intrång i socialdemokraternas intranet.

Enligt mitt sätt att se det borde den ende som står inför tingsrätt vara den som lämnade ut de lösenord som krävs för att logga in.

Men visst finns det människor som tycker motsatsen. Jag utgår ifrån att det är människor som till en vän skulle lämna ut användarnamn och passord till sin egen dator, och sedan utan att tveka anmäla samma vän för dataintrång.

Men jag har väl fel även på denna punkt, antar jag. Eller kan det handla om att erövra "enkla politiska poänger" ?