ForestRidge

Aliquando et insanire iucundum est

tisdag, september 06, 2005

Att veta hur man skor sig själv AB

Efter fem år av förluster läggs Ylva Johanssons IT-skapelse "Att veta AB" ner.

Pengarna kom från Kommunförbundet,Kommunal,Metall,SKTF och statliga Lernia.

På svenska betyder det att skattebetalare och fackmedlemmar pytsat in 200.000.000 spänn i en verksamhet som periodvis omsatte lika mycket som Ylva Johanssons månadslön (116.000 kr). Och nu är blåsta på de pengarna.

Ylva var VD, i styrelsen fanns bl.a. Ilmar Reepalu och Kommunals Lars-Åke Almqvist.

Ylva har ingen kommentar, hälsar hennes pressekreterare.
"DN har sökt Ilmar Reepalu utan resultat"

OK, jag förstår dom. Med ägarekapital som småföretagare bara kan drömma om, sumpade de hela verksamheten.

De skäms väl. Men bara idag, i morgon är de experter på småföretagens villkor som vanligt.

3 Comments:

Blogger PGW said...

Suck. Kan bara instämma. Som liten företagare börjar jag undra om jag inte skulle satsa på att svindla stort istället för att gneta, det verkar vara de stora svängarna man kommer undan med?

Sopprötter. Min röst får de INTE.

4:12 em  
Blogger ForestRidge said...

Först Ylva Johansson, och nu pale green woman, som storsvindlare.

Nä, ta nu inga Feministiska Initiativ, va. :-)

3:10 em  
Blogger PGW said...

Hihi! Jomen det kanske lönar sig? :-)) Tyvärr har jag något slags vett kvar och då kan man nog inte bli politiker. Synd, de tjänar rätt bra ...

6:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home