ForestRidge

Aliquando et insanire iucundum est

onsdag, november 02, 2005

Nu får det förbanne mig vara nog.....

Nu är jag trött på de lögner, bedrägerier, luftslott och tomma löften om framtida förbättringar som den regerande majoriteten försett stockholmarna med, ända sedan Annika Billströms löfte "Det blir ingen trängselskatt i Stockholm om vi socialdemokrater vinner valet. Detta är ett vallöfte".

Hela perioden sedan 2002 har varit en enda utförsbacke med stigande pris och sjunkande service.

Jag är ända in i själen trött på vagnfel, dörrfel, lokfel, signalfel, växelfel, personalbrist, löv på spåren och diverse andra förklaringar på varför pendeltågen kommer som de vill, om de nu ens kommer över huvud taget.

Jag bävar inför vintern med snö och kyla, i synnerhet om trängselskattens förmodade ökning av kollektivresandet med 10-15%, skulle bli verklighet.

Därför:

Jag kräver att "försöket" med trängselskatt i Stockholm uppskjuts till den tidpunkt då Stockholms Läns Landsting och AB Storstockholms Lokaltrafik under en sammanhängande period av minst 6 månader, visat sig kompetenta att driva en väl fungerande kollektivtrafik i Stockholm.

Och det är de resande som skall avgöra när den tidpunkten kommit, inte politikerna.